Top 5 najlepszych suplementów treningowych dla kobiet

Częstym mitem powtarzanym przez kobiety na siłowni jest to, że nie mogą one stosować „męskich” suplementów diety, bo nabiorą zbyt masywnej sylwetki. Nie ma w tym nawet ziarna prawdy, ponieważ większość suplementów dla mężczyzn, nie zwiększa wydzielania testosteronu – ich celem, jest zwiększanie skuteczności ćwiczeń i uzyskane lepszych efektów.

Oto kilka najlepszych suplementów, które stosuje podczas swoich treningów:

Kreatyna – to suplement dający szczególnie dobre efekty w sportach, wymagających krótkotrwałego wysiłku, jak sporty walki. Dla wielu osób (także dla mnie), kreatyna to podstawa suplementacji.

Koncentrat białka serwatkowego – jak każda kobieta, nie chcę, by moja dieta była zbyt kaloryczna, co wiąże się z jedzeniem niewielkich porcji. Aby uzupełnić niedobory białka, zwykle stosuje odżywki z białkiem serwatkowym. Ich zaletą jest niska cena oraz bardzo dobry profil aminokwasów.

Spalacze tłuszczu – wybieram jedynie bezpieczne suplementy, które kupuję w sklepie internetowym. Moje ulubione preparaty tego typu, to L-karnityna oraz ekstrakt chilli. Jeśli połączymy je z odpowiednio intensywnym treningiem, szybko zauważymy pierwsze efekty.

Beta alanina – nie tylko daje zauważalny wzrost siły mięśni, ale także pozwala na lepszą regenerację po treningu. Polecam ją dla osób, które mają problemy z obolałymi mięśniami po treningu.

BCAA – czyli aminokwasy rozgałęzione. Stanowią źródło energii dla mięśni, wspomagają ich regenerację i zmniejszają uczucie głodu. Najczęściej stosuję je w formie proszku.