Białko dla kobiet

Zapotrzebowanie organizmu kobiety i mężczyzny na substancje makroskładniki, znacznie się różni. Organizm mężczyzny ma naturalną zdolność do szybszej i skuteczniejszej rozbudowy mięśni, co wiąże się także ze zwiększony zapotrzebowaniem na proteiny.

Nie oznacza to jednak, że kobiety nie powinny przyjmować odżywek białkowych. Dzięki nim, można łatwo uzupełnić niedobór białka, bez niepotrzebnego zwiększania ilości kalorii w diecie. Poniżej kilka najważniejszych cech, które powinny posiadać odżywki białkowe dla kobiet.

Odpowiednia zawartość makroskładników – większość kobiet ćwiczy po to, by „wyrzeźbić” sylwetkę, dlatego najlepszym rozwiązaniem są białka o małej zawartości węglowodanów oraz tłuszczu. Zwykle niewskazane są gainery, których stosowanie, może przyczynić się do niechcianego zwiększenia masy ciała, chyba, że zależy nam na przytyciu.

Brak niechcianych dodatków – odżywki białkowe mogą zawierać takie dodatki, jak aspartam, konserwanty czy barwniki. Jeśli powodują one u Ciebie efekty niepożądane, zmień odżywkę na taką, która ich nie zawiera. Zwykle białka o standardowych smakach (wanilia, czekolada), zawierają mniej dodatków, niż te bardziej wymyślne.

Białko dobrego pochodzenia – najpopularniejszym i często najlepszym wyborem wśród odżywek, jest koncentrat białka serwatkowego. Jeśli powoduje one efekty uboczne, takie, jak wzdęcia (związane z nietolerancją), można wypróbować izolat białek, który łatwiej się przyswaja. Alternatywą są inne białka pochodzenia zwierzęcego (białko jaja, wołowe), lub białko roślinne. Ich cena jest nieco wyższa od odżywek pochodzenia mlecznego.